fot. Solaris Bus & CoachNa zdjęciu Solaris Trollino 24, który będzie niemal identyczny jak zamówione właśnie wozy
Solaris wygrał przetarg na 45 dwuprzegubowych autobusów elektrycznych Urbino 24 electric w wersji MetroStyle, które zostaną włączone do sieci transportowej belgijskiego miasta Liège. Pierwsze zamówienie w ramach przetargu zostało złożone na 18 autobusów. Jest to największy do tej pory przetarg na dwuprzegubowe autobusy wygrany przez producenta.
Dwuprzegubowe autobusy elektryczne marki Solaris zasilą flotę Liège w Belgii. Producent wygrał przetarg na aż 45 swoich najdłuższych pojazdów, co stanowi największy dotychczas przetarg na dwuprzegubowe pojazdy marki. Firma uzyskała pierwsze zamówienie na 18 sztuk pojazdów złożone przez Walońskie przedsiębiorstwo transportu regionalnego (Opérateur de transport de Wallonie – TEC) zarządzające transportem w mieście Liège. Pierwsze 5 modeli z zamówienia zostanie dostarczonych w 2025 roku, kolejne 13 sztuk w roku 2026.
Niestandardowa długość 24-metrowych, dwuprzegubowych autobusów przekłada się na wysoką pojemność pasażerską. To rozwiązanie znakomite do obsługi systemów transportu publicznego typu Bus Rapid Transit (BRT) o dużym natężeniu ruchu. Urbino 24 electric nie emitują żadnych spalin w miejscu użytkowania, przez co wspierają rozwój zrównoważonego transportu i zwiększają jakość życia mieszkańców miast. Zamówione przez klienta pojazdy cechują się wyjątkowym designem MetroStyle.
– Ze szczególną radością przyjęliśmy informację, że dostarczymy do Liège elektryczne Urbino 24 w wyjątkowym designie MetroStyle. Te unikatowe zeroemisyjne autobusy będą wspierać zrównoważony i wygodny transport publiczny w mieście – powiedział Olivier Michard, Chief Commercial Officer w firmie Solaris.
Napęd każdego z 24-metrowych autobusów elektrycznych będą stanowić dwie osie elektryczne. Źródłem energii będą baterie nowej generacji Solaris High Energy, o łącznej pojemności około 800 kWh na każdym z pojazdów. Magazyny energii będą ładowane poprzez złącze plug-in. Pojazdy zostaną wyposażone w wiele systemów wspierających pracę kierowcy, m.in. system kamer 270°, które będą monitorować obszar wokół autobusu, czy zwiększające widoczność kamery zamiast lusterek. Na pokładzie będzie aż 50 miejsc siedzących, a dla pasażerów zostaną udostępnione ładowarki USB do urządzeń mobilnych. W całym pojeździe zamontowane zostanie nowoczesne oświetlenie bazujące na technologii LED. W celu usprawnienia zarządzania flotą, Urbino 24 electric MetroStyle zostaną wyposażone w kompleksowe narzędzie diagnostyczne eSConnect, które pozwoli zwiększyć efektywność operacyjną i usprawnić ich serwisowanie.
24-metrowy autobus marki Solaris po raz pierwszy został zaprezentowany publiczności podczas Busworld Europe 2019 i powstał jako platforma wyłącznie dla pojazdów bezemisyjnych – autobusów elektrycznych i trolejbusów. Producent dostarczył już 50 pojazdów w wersji dwuprzegubowej. 14 z nich to modele elektryczne, które obsługują transport w duńskim Aalborgu. Firma ponadto wyprodukowała 36 trolejbusów 24-metrowych dla operatorów w Pradze i Bratysławie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.